Coretan TintaMusafir..~



Seringkali terdetik dalam benak fikiran teman-teman kenapa saya tidak menggunakan nama saya sendiri di blog ini?? Kenapa saya menggunakan Bukan Nama Sebenar sebagai pengenalan saya?? 

Bukan Nama Sebenar dan TintaMusafir adalah orang yang sama.Siapa pula TintaMusafir?? 

Nama TintaMusafir digunakan dilaman sosial Facebook dan Twiter. 

Persoalan demi persoalan mulai menerjah saya semenjak blog ini saya wujudkan.Seperti kawan-kawan blogger yang lain,mereka memilih untuk meletakkan nama mereka di blog supaya mudah dikenali.Dengan cara itu,ramai followers baru akan berjaya dikumpul.Saya juga boleh bertindak sedemikian tapi saya memilih untuk mempunyai personaliti bahagi dua.Bingkisan pada kali ini lebih menjurus untuk menjelaskan segala yang kabur.Saya bukanlah cuba untuk merahsiakan identiti saya sendiri.Siapa yang tidak mahu dikenali kan?? Saya juga inginkan nama saya meniti di bibir teman-teman.Setiap bait-bait kata yang saya sampaikan luhur dari hati nurani saya sendiri.

Tapi itu bukanlah pilihan saya.Saya suka dikenali sebagai seorang yang ‘low profile’.Saya juga menggunakan penulisan sebagai altenatif untuk saya mengungkap kalam yang tidak terucap oleh lisan.

Tujuan saya mudah.Ingat lagi personaliti bahagi dua?? Itulah yang saya cuba garapkan.Saya mahu kawan-kawan berasa berbangga apabila mempunyai seorang sahabat blogger yang menitipkan kata-kata nasihat mahupun teladan dan terdetik dihati mereka untuk berubah kearah yang positif.Saya inginkan TintaMusafir ini dipandang tinggi dan boleh dijadikan ‘role-model’ dalam meniti arus-arus kehidupan mendatang.

Dalam aspek yang lain,tidak perlulah untuk mengenali diri saya yang sebenar.Saya masih belajar dan terus belajar.Mungkin apabila teman-teman diluar tahu siapa gerangan pemilik blog ini,pelbagai tanda tanya akan menghuni pemikiran.Kenapa? Kerana saya lebih teruk.Saya tidak layak dijadikan ‘role-model’.Itulah hasrat saya.

Saya ingin mengangkat TintaMusafir sebagai ikon yang hebat dimata teman-teman tanpa perlu mengenali insan disebalik nama itu.Celoteh yang ringkas ini sudah memungkinkan segala kekusutan terurai satu demi satu.Namun bagi mereka yang sudah mengetahui diri saya yang sebenar di sebalik TintaMusafir,teruslah sokongan kalian kepada ‘dia’.

Meskipun ‘dia’ hanya wujud di alam maya,sematkan pesan dan nasihat yang diberikan.Lalu kongsikanlah ilmu itu kepada yang lain.Moga kita sama-sama beroleh saham di Akhirat kelak.Insya Allah…Ikhlas dari saya –TintaMusafir- 

No comments:

Blogger Widgets