~..Corat-Coret Sahabat...~




Sahabat Ku ...
Jika hari ini aku terlalu gembira ,
sedarkanlah aku dengan amaran - amaran Allah swt.

Jika aku bersedih tanpa kata ,
Pujuklah aku dengan tarbiyyah pencipta.

Jika aku lemah tidak berdaya ,
ingatkan lah aku dengan kehebatan syurga

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan ,
bimbinglah aku meleraikan segera




Jika pernah hatimu terluka ,
luahkan lah agar aku berubah

Jika esok aku lena tanpa terjaga ,
iringilah lenaku dengan kalungan doa

namun sahabat ku.....
berjanjilah UKHUWWAH kita adalah untuk selamanya.
Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya. Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran. Dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah


No comments:

Blogger Widgets